lørdag 8. juli 2023

Det sjuende budet

Jeg er ferdig med videoen om det syvende budet: Du skal ikke stjele. 

Fordi så lite har endret seg på dette punktet etter bruddet - jeg er fremdeles streng med meg selv, som om jeg har en engel på skulderen - trekker jeg inn en ytre faktor som har blitt mer framtredende de siste tyve årene.


Det er siste dagen før jeg skal dra på ferietur sørover, men denne gangen skal jeg ikke tilbake til "Silver Bergh Road" med den store hagen, kjellerstua og blåblomstret tapet på barnerommet. Barndomshjemmet er lagt ut for salg og kommer nok til å skifte eiere i løpet av sommeren. Det føles merkelig, men samtidig helt naturlig. 

God sommer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du skrive inn en kommentar! Kommentarene blir moderert før publisering. NB: hvis du skal logge deg på en konto når du sender kommentaren, 1) logg på før du skriver eller 2) kopiér kommentarteksten før pålogging. Det hender dessverre at teksten ellers forsvinner. Og det vil vi jo ikke?